WIELOPALIWOWY PALNIK
Wszystkie elementy palnika wykonane są z żeliwa - również ślimak.
Ponad dziesięcioletnie doświadczenie w branży
daje gwarancję najwyższej jakości produktów i serwisu.
Marka BATORY została zainicjowana przez przedsiębiorców mających wieloletnie doświadczenie w branży kotlarskiej. Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu na niezawodny palnik żeliwny z wyższej półki jakościowej postanowiliśmy stworzyć oraz wprowadzić na rynek serie palników Batory.
Atutem palnika ślimakowego BATORY jest jego uniwersalność, tzn. przystosowanie zarówno do spalania groszku jak i miału bez konieczności ingerowania w konstrukcję ani montaż palnika; nie ma potrzeby stosowania żadnych dodatkowych elementów.
Oryginalny raz zamontowany palnik swoją unikalną konstrukcją pozwala na ciągłe czy też zamienne stosowanie groszku lub miału w zależności od potrzeb, czy upodobań klienta.
Zachowujemy wówczas wszelkie walory ekologicznego urządzenia grzewczego jakimi w połączeniu z odpowiednim wymiennikiem są niewątpliwie palniki BATORY, efektywnie wykorzystujemy produkowaną energię i swobodniej niż dysponujemy.
Cały podajnik odlewany jest z żeliwa, co przyczynia się do wydłużenia jego żywotności oraz zmniejszenia wibracji. Wykonanie ślimaka z żeliwa, spowodowało znaczny wzrost odporności na ścieranie oraz przepalanie się w trakcie eksploatacji. Poszerzony zasyp zmniejsza prawdopodobieństwo zawieszenia się paliwa.
Palnik Batory jest objęty ochronną patentową. Uzyskał wzór użytkowy.
Wszystkie elementy palnika wykonane są z żeliwa – również ślimak. Nie posiada on żadnych elementów stalowych, dzięki czemu charakteryzuję się bardzo długą żywotnością.
Jest to wielopaliwowy palnik z okrągłą dyszą spalania.
Jego cecha charakterystyczna jest ślimak z przeciw uzwojeniem, co umożliwia transport paliw o rożnych granulacjach wprost do komory spalania. Dzięki wielomiesięcznym badaniom w laboratorium dobrano optymalny sposób rozprowadzania powietrza, który pozwala na uzyskanie bardzo dobrych parametrów spalania oraz ekonomiczną pracę kotła.
Wysokie ciśnienie powietrza w komorze spalania zapobiega nie dopalania się opału i przesypywaniu nie spalonego ekogroszku do popielnika. Wykorzystując paliwo dobrej jakości nie występuje efekt “spiekania” co również wpływa pozytywnie na pracę kotła.
Na zdjęciach przekroje podajnika pokazujące grubość ścianek i jakość wykonania. Elementy zagrożone przepaleniem lub ścieraniem zostały dodatkowe pogrubione. Palnik Batory jest praktycznie niezniszczalny, nie jest to produkt na którym oszczędzano materiały, świadczy o tym jego waga - 98 kg.
Gruby ślimak, odporny na ścieranie oraz pękanie. Szeroka ramka mocująca zbiornik, przygotowana mufa do montażu "strażaka".
W napędzie zastosowana przekładnia żeliwna, polskiego producenta - wykonana bardzo solidnie - z najwyższej jakości materiałów. W galerii przedstawiamy poszczególne elementy palnika.
W naszych kotłach montujemy wyłącznie podajniki w całości żeliwne z żeliwnym ślimakiem.
- Odpowiednie rozmieszczenie otworów napowietrzających w dyszy pozwala na równomierne spalanie paliwa na całej długości retory. Grubość ścianki dyszy spalania do 25 mm.
- Żeliwna obudowa podajnika, retorta oraz rura podająca. Grubość ścianek do 12-14 mm. Dopasowane elementy żeliwne gwarantujące wytrzymałość na ścieranie i wysokie temperatury. Dzięki obróbce CNC uzyskujemy powtarzalność produktu i dokładność. Gwarantuje to długotrwałą i bezproblemową obsługę podajnika, a także ewentualny serwis.
- Możliwość zamontowania strażaka.
- Szeroka ramka montażowa zbiornika zasypowego zapobiegająca zawieszaniu paliwa.
- Jednolity odlew ślimaka poddany obróbce CNC pozwala na precyzyjne dawkowanie i transport paliwa do retorty o średnicy granulacji do 4 cm. Żeliwny ślimak odlany jako jeden element zapewnia mu wysoką wytrzymałość oraz odporność na ścieranie.
- Zastosowanie wysokiej jakości motoreduktora żeliwnego. Bardzo dobra i sprawdzona konstrukcja. Motoreduktor obowiązuje 3-letnia gwarancja.
- Elektryczny silnik o mocy 0,09 kW. Opcjonalnie możliwość zastosowania biegu wstecznego oraz elektrycznej zawleczki.
- Produkt jest zgłoszony do urzędu patentowego.
- Elektroniczna zawleczka – funkcja elektronicznej ochronny silnika, z sygnalizacją dźwiękową. Najnowsze rozwiązanie stosowane w automatycznych podajnikach na paliwa stałe. Odpowiednie zastosowanie pozwala wyeliminować problem pękających klinów i zawleczek.
Elektroniczna zawleczka – funkcja elektronicznej ochronny silnika, z sygnalizacją dźwiękową.
Najnowsze rozwiązanie stosowane w automatycznych podajnikach na paliwa stałe.
Odpowiednie zastosowanie pozwala wyeliminować problem pękających klinów i zawleczek.
Najnowsze rozwiązanie stosowane w automatycznych podajnikach na paliwa stałe.
Odpowiednie zastosowanie pozwala wyeliminować problem pękających klinów i zawleczek.
Elektroniczna zawleczka jest opcją dodatkowo płatną!!!

Jest tu błąd w opisie silnika palnika. 0,9 kW to 900 wat a to nie ten rząd wielkości. Zapewne miało być 0,09 kW czyli 90 wat.
OdpowiedzUsuńTak zgadza się poprawimy
UsuńWitam zgadza nie zauważyłem tego. Poprawimy dziś wieczorem. Bardzo dziękujemy za uwagę.
OdpowiedzUsuńCiekawa prezentacja na filmiku z Youtube.
OdpowiedzUsuńCały ten artykuł przeczytałem i naprawdę bardzo dużo z niego się dowiedziałem.
OdpowiedzUsuńbyle do wiosny
OdpowiedzUsuńsper
OdpowiedzUsuńOstatnio zastanawiałam się nad zmianą systemu ogrzewania i rozważam opcję pieca na pellet. Może to być właśnie to, co szukam!
OdpowiedzUsuńNa to chwile najlepsze żródło ciepła
OdpowiedzUsuń